EdMa Pre-amplifier

De voorversterker is ontstaan vanuit het Audio-Note kits product, echter na ruim 15 jaar onderzoek en aanpassingen heeft de huidige EdMa pre-amplifier weinig tot niets met het originele product te maken (het audionote kits geluid is niet vergelijkbaar met de EdMa pre) . De voorversterker zorgt er voor dat het geluidssignaal voorbereid wordt voor verdere versterking. Tijdens dit proces is het belangrijk dat de fijnste details behouden blijven, er een groot dynamisch bereik ontstaat en dat de respons snelheid van de voorversterker hoog is.

Door de keuze van de versterker-schakeling in combinatie met de voeding en de juiste mix van onderdelen is Edwin er in geslaagd om met zijn voorversterker een natuurlijk, stress-vrij en harmonisch geluid te creëren.

Versterker-schakeling
De versterker-schakeling bestaat uit een combinatie van 250x versterking middels buizen en een 33x afzwakking door de uitgangstrafo. Op deze manier ontstaat er een zeer lage uitgangsimpedantie met een enorme dynamiek.  Deze dynamiek zorgt er voor dat de fijnste details van de opname worden weergegeven. Het algehele ontwerp is gebaseerd op een single-ended non-negative feedback principe, dit zorgt voor maximale ruimtelijkheid en snelle respons. Tevens worden er over de gehele serie van apparatuur nooit meer dan 1 keer hetzelfde type buis gebruikt binnen het signaalpad.

Voeding
De voeding is van cruciaal belang voor een voorversterker, er is bewust gekozen voor een goede niet gestabiliseerde voeding. Gestabiliseerde voedingen zijn veel te druk bezig met het stabiliseren i.p.v. te fungeren als voeding voor het circuit. De voeding dient alle frequenties van een gelijke hoeveel stroom te voorzien, hij mag niet te klein maar ook zeker niet te groot geschaald zijn. Een te grote voeding zorgt voor een zekere mate van traagheid wat weer ten nadele komt aan de muzikaliteit. Door het gebruik van een buizen gelijkrichter worden “schakel klikken” vermeden en blijft het muzieksignaal zijn oorspronkelijke vorm maximaal behouden.

Onderdelen
De afzonderlijke onderdelen zijn tot in perfectie op elkaar afgestemd, elk onderdeel wordt uiterst bewust geselecteerd en getest alvorens deze zijn plaats verkrijgt in het eindontwerp. Alle relevante merkten en type onderdelen zijn de testbank gepasseerd om tot deze fenomenaal goede voorversterker te komen. Uiteraard worden magnetische onderdelen maximaal vermeden i.v.m. hun invloed op het geluidssignaal. Er wordt gebruik gemaakt van Audio Note transformatoren, condensatoren en interne bekabeling. Uiteraard wordt het geheel handmatig gesoldeerd met Audio Note zilver soldeer.

Leuke review : https://sites.google.com/site/avmnaudioclub/laatste-avond/vorige-avonden/Mei

Technisch specificaties op een rij:

  • Single ended non negative feedback circuit
  • Versterkingsgedeelte bestaat uit : e82cc/5814a/6189W en 5687/7119/e182cc of 6463/6350
  • Niet gestabiliseerde voeding met buizen gelijkrichter
  • AudioNote uitgangs transformatoren
  • AudioNote interne bekabeling
  • AudioNote tantale weerstanden en AudioNote copper of silverfoil condensatoren
  • Zwaar verzilverde non-magnetische aansluitingen
  • Zeer hoge kwaliteit volumeregelaar cq stappenregelaar en keuzeschakelaar

Advertenties

Geef een reactie

Gelieve met een van deze methodes in te loggen om je reactie te plaatsen:

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )